January 22, 2010

Єврокомісія сподівається, що другий тур виборів в Україні буде схожим на перший

Єврокомісія сподівається, що другий тур виборів в Україні буде схожим на перший

Єврокомісія сподівається, що другий тур виборів в Україні буде схожим на перший

Євроатлантична Україна

Єврокомісія очікує, що другий тур голосування на президентських виборах в Україні не поступатиметься першому за рівнем дотримання міжнародних стандартів. Про це йдеться у заяві, яку щойно було розповсюджено прес-офісом Єврокомісії.

Єврокомісія привітала позитивне проведення першого туру президентських виборів 17 січня 2010 року та взяла до уваги оцінку ходу виборів, яку було зроблено спостережною місією ОБСЄ. Зокрема, Єврокомісія відзначає той факт, що дню виборів передувала активна кампанія, яка надала електорату справжній вибір, а також те, що самі вибори відбулися у мирній атмосфері та за високої явки людей.

"Єврокомісія очікує, що лідери України забезпечать, аби наступний тур голосування 7 лютого відбувся у такій же мирній обстановці, і що це буде досягнуто з урахуванням позитивних аспектів першого туру", - йдеться у заяві.

Разом з цим, Єврокомісія закликала владні інституції України вчасно виконати попередні рекомендації місії спостерігачів ОБСЄ щодо організації виборів.

"Євросоюз буде продовжувати підтримувати Україну у її демократичному розвитку та сподівається на подальше поглиблення відносин між ЄС і Україною", - наголошує Єврокомісія.

Комментар Дмитра Шульги

Що це Єврокомісія має на увазі?

А як можна прокоментувати те, шо на більшості дільниць за таких кандидатів, як Пабат чи Ратушняк і т.д. не було подано жодного голосу? Це ж означає, що навіть самі члени цих комісій від цих кандидатів (а вони дивним чином забезпечили своїх представників у виборчі дільниці по всій країні!) за них не голосували. То ж реально вони представляють Янука, це ясно як день. До речі, фанам Ющенка скажу, що, судячи по тому, як його представники ведуть себе в комісіях, то Ющ - теж на 100% технічий кандидат Янука.

Значить, махінації з висуванням технічних кандидатів з метою захоплення домінування у виборчих комісіях ми як порушення європейський стандартів не кваліфікуємо, так?

Дільничні комісії у Києві всіх, кого нема у виборчих списках, відсилали до суду, у той час як у Севастополі - приймали рішення на місці самі дільничні виборчі комісії. У Севастополі на одній дільниці, де було 700 виборців, у день голосування додали більше 50!

Це не подвійне застосування рішень суду і законодавства? Чи Єврокоміся вважає, що нормально, коли в Україні в різних регіонах діють різні закони?

Електронний реєстр виборців дискредитовано, причому всі бачать проблему лише в тому, що когось там нема. А як з тим, що там є купа зайвих людей (наприклад, давно померлих) - чи Єврокомісія запитує, чи хтось їх збирається виключати? (До речі, здається, цей реєстр робили за ОБСЄ-шні гроші?)

Кому підконтрольний Держреєстр і що він може наробити у ситуації, коли зараз місце голосування може бути будь-яке, а потім ще можна прийти з паспортом за місцем реєстрації / прописки і там так само проголосувати? Та тут няких відкріпних талонів не потрібно! Ось Вам 'електронна' демократія... 'відчутний прогрес', як кажуть європейські спостерігачі!

Чи європейські спостерігачі знають відповідь, навіщо представники ПР дуже переконливо 'радили' людям писати заяви про голосування на дому? На одній дільниці у Севастополі було аж 90 таких, хто голосував на дому - навіщо?

Питання: чи є реальна можливість протидії такому тиску ПР на місцях, особливо у південих та східних регіонах, зокрема, у Криму і Донбасі? Спробуйте поставити себе на місце незалежного від ПР члена ДВК, коли ви хочете десь відстояти, аби якісь процеси відбувалися виключно за законом (до речі, цього закону не знав майже ніхто з членів виборчих комісій, навіть окружних - та у них навіть не було текстів цих законів!). Та ніхто Вас слухати не буде, Ви завжди будете у меншості. Ніде Ви це не зможете оскаржити, бо в окружній комісії та сама ситуація. Будете виступати - навпаки, на свою адресу отримаєте купу 'виговорів', звинувачень у заважанні проведенню виборів та і просто 'приємних' висловлювань на свою адресу. Одним словом, нічого Ви як член комісії не вдієте, навіть у союзі з іншими членами від незалежних кандидатів - Вас все одно меншість. Спостерігачі? Теж абсолютна більшість - від ПР. Якщо незалежний спостерігач пише акт про якесь порушення - ДВК його просто відмовляється реєструвати. Абсолютна чисельна перевага створює у представників ПР відчуття вседозволеності, що це вони тут роблять вибори, а інші, 'не свої', просто заважають. Що значить працювати у таких умовах - сам знаю за досвідом 2004 року. Примітно, що жоден європейський спостерігач не помітив, що на членів комісії від незалежних від ПР кандидатів чиниться моральний тиск. Для Єврокомісії це демократичні вибори, а для тих, хто має пам'ятає 2004 - це дежавю, принаймні, у південно-східних регіонах (може, ЄК тільки Київ бачить?).

Я тепер розумію, чому грузинів не пустили у Донбас. Бо вони справді незалежні. А окремих членів комісій і жменьку незалежних спостерігачів - студентів можна зашугати чи купити, воно їм треба, за великим рахунком, ті вибори? Що члени комісій, що спостерігачі тут скорше гроші заробляють у період кризи, а не воюють за демократію.

Хтось в окружних комісіях перевіряє відповідність цифр протоколів ДВК із змістом їхніх мішків з бюлетнями? Ніхто. Тому головне завдання ДВК - написати правильний протокол, ніхто потім не буде перевіряти ці цифри.

Висновок: умови для фальсифікацій є, все під контролем, принаймні, на Півдні і Сході. Хай Єврокомісія очікує на перемогу української демократії у другому турі.

До речі, це все можна цілком використати для оскарження виборів - навіть якщо Янук справді чесно переможе, у ЮТ будуть хороші аргументи для спростування. Єврокомісія буде, мабуть, 'очікувати на справедливий судовий розгляд'?.."