April 17, 2011

Dorin Chirtoacă la raport: Am făcut maximul posibil în condițiile existente

(video) Dorin Chirtoacă la raport: Am făcut maximul posibil în condițiile existente
(video) Dorin Chirtoacă la raport: Am făcut maximul posibil în condițiile existente
Foto: UNIMEDIA

Astăzi, începând cu ora 12.00, Primarul General al Capitalei Dorin Chirtoacă și-a prezentat raportul a 4 ani de activitate în fruntea Capitalei. Evenimentul a avut loc în Scuarul Europei din Grădina Publică „Ştefan cel Mare şi Sfânt”.

Potrivit serviciului de presă al municipalității, raportul Primarul este structurat în 3 părți: Raport 2007-2009; Raport 2009-2010; Priorități 2011-2015.De-a lungul timpului, Dorin Chirtoacă s-a declarat mulțumit că a reușit să elimine mirosul urât din Capitală, a lansat Programul "Prima Casă", a scos din faliment întreprinderile municipale, a promovat reforme la Apă-Canal și Termocom. Potrivit lui, în această primăvară vor fi gata lucrările de amenajare în parcul Valea Morilor, iar în curând, cele 102 troleibuze noi vor circula pe străzile Capitalei. În timpul mandatului său de 4 ani Dorin Chirtoacă a reușit să repare integral doar câteva străzi. Starea drumurilor și locurile de parcare rămân în continuare două dintre cele mai mari probleme rămase fără soluție.


Vezi mai jos principalele declarații făcute de Dorin Chirtoacă astăzi în cadrul conferinței sale:
  • Chiar și în urma unor trădări din interiorul Primăriei, am reușit stabilizarea situației financiare a Capitalei;
  • Vreau să mulțumesc viceprimarilor, pretorilor, dlui A. Tănase, O. Nantoi, președintelui Consiliului municipal G. Dumanschi, dar și multor alte persoane;
  • Am reușit evitarea falimentării regiilor din cadrul mun. Chișinău;
  • Am reușit achitarea datoriilor din perioada 2000-2007, în sumă de peste 700 milioane lei; - Am creat cca 10 mii de locuri de muncă;
  • Am soluționat problema mirosului urât din Capitlă, prin evacuare a 250 mii metri cubi de nămol de la stația de epurare;
  • A avut loc reconstrucția și amenajarea lacului din parcul Valea Morilor; urmează să finisăm lucrările;
  • Am acordat compensații pentru pensionari/persoane social vulnerabile, dar și alte pături sociale;
  • Am dat în exploatare două blocuri de locuit sociale;
  • Internet Wi-Fi în 6 parcuri din Chișinău, dar și câteva licee din Capitală;
  • Priorități pentru următoarea perioadă:
  • Crearea condițiilor necesare pentru asamblarea de troleibuze în Chișinău;
  • Reparația anuală a 50 km de drumuri în municipiu;
  • Lansarea unui concurs investițional pentru uzina Alfa de la Buiucani;
  • Amenajarea a 5 mii locuri de parcare, inclusiv a parcărilor supraetajate;
  • Amenajarea malurilor râului Bâc și transformarea acestora în zonă de agrement;
  • Realizarea unui proiect de centură a orașului Chișinău;
  • Construcția unei parcări subterane sub Piața Marii Adunări Naționale;
UNIMEDIA amintește că Dorin Chirtoacă a fost ales Primar al Capitalei în vara anului 2007. Atunci, contracandidatul principal al acestuia a fost comunistul Veaceslav Iordan.

Vedeți imagini video din Scuarul Europei






Sursa: UNIMEDIA
VIDEO: Privesc.eu
Taguri in text: Chirtoacă Dorin